تفاوت خیال بافی با تصویرسازی

بازدید: 125 بازدید

تفاوت خیال بافی با تصویرسازی

آموزش های کاربردی

منتشرشده در ۸ دی ۱۴۰۲

تصویر سازی همون خیال بافی نیست؟

مگه تصویرسازی این نیست که بشینم خیال پردازی کنم تا به اون خونه یا ماشین صد میلیاردی که دوست دارم برسم بدون یه ذره تکون خوردن؟

شاید این اولین سوالی باشه که ذهنتو درگیر خودش میکنه.بهت تبریک میگم چون با هم دیگه میخوایم این گره ی ذهنی و تصویر نادرستی که از تصویرسازی داری رو تغییر بدیم و متوجه بشیم که چطور به روش درست تصویر سازی کنیم.

یه روز داری تو فضای مجازی برای خودت گشت و گذار میکنی یهو با یه پستی برخورد میکنی.

بله یه آدم موفق که داره میگه من هر چی دارم و داشتم با تصویر سازی بدست آوردم.ذهنت درگیرش میشه و یه علامت سوال میاد تو ذهنت که تصویرسازی یعنی چی؟

عصر میری پیش دوستت تو کافه نشستی یهو دوباره با همین موضوع برخورد میکنی.

از دوستت سوال میکنی تصویرسازی یعنی چی؟این شخص داره میگه کلی ثروت و خوشبختی و هرچی که داره از همین داره.دوستت بهت میگه منظورت خیال بافی کردنه؟برو بابا دلت خوشه قبلا امتحان کردم. اینا همش الکیه مگه میشه چنین چیزی.

میخوام بهت بگم که تصویر سازی یکی از عملکرد و قابلیت های ذهن ماست و کاملا واقعیه اما یکسری قوانینی داره.

خیال بافی

خیال بافی در واقع تجسم افکار منفی و نشدن ها و از عدم ایمان بلند میشه و سرشار از احساسات منفی است و هیچ تلاشی همراه نداره.

یعنی وقتی خیال بافی میکنی هیچ امید و ایمانی نداری که بهش برسی تلاشی هم نمیکنی و در واقع فقط داری زمان هدر میدی، هدفمند نیست.

این یعنی به صورت مخفی یک باور منفی رو داریم تقویت میکنیم و روش و زمان میزاریم.خودت بهتر میدونی هر باوری جدا از در نظر گرفتن مثبت و منفی ،سازنده یا مخرب بهش انرژی و تمرکز بدی رشد میکنه و نتیجه ی کار هم براش اصلا مهم نیست که آیا شما دوست داری این اتفاق رخ بده یا یا دوست نداری ، اینو از روی تجربه دارم بهت میگم واقعا مهم نیست.

تصویرسازی

تصویر سازی ، تجسم به رسیدن آنچه که بهش ایمان داریم.تمرکز و توجه بر روی هدف هست و در مسیر حس خوب و تلاش رو به همراه داره نه ناامیدی و حس بد.

دقت کن که تصویرسازی بعد از انتخاب و مشخص کردن هدف انجام میشه نه قبل ازین که هیچ هدفی مشخص نکردی و هر لحظه یه چیزی رو انتخاب میکنی و دو دقیقه بعد فراموشش میکنی.نه دوست من اینجوری نیست.

این میتونه یک باور اشتباه باشه که بدون انتخاب هیچ هدف خاصی بشینی و براش تصویر سازی کنی ، فکر کن بهش کاملا بی معنیه.

برای بهبود کیفیت تصویرذهنی و افزایش سطح ارتعاشت میتونی از فرکانس ها استفاده کنی.

برای ورود به دنیای فرکانس ها روی متن کلیک کن.

چجوری بفهمم تصویر سازی میکنم؟

چند نکته اینجا وجود داره که باید بررسی بشه.

برای این که بفهمی واقعا تصویر سازی میکنی به این سوالات جواب بده. تو هر قسمت یک راهکار و پاسخ وجود داره که تورو یک قدم به هدفت نزدیک تر میکنه.

  • آیا هدفی دارم و برای رسیدن به هدف تصویرسازی میکنم؟

اگه هدفی نداری قدم اولت میشه مشخص کردن هدف

  • احساساتم در حین تصویر سازی مثبته یا منفی

احساسات منفی یعنی خیال بافی که نباید ازش انتظار هیچ نتیجه ی خاصی رو داشت.اگه حست مثبت نیست یعنی منفیه و برعکس نقطه ی خنثی هم نداریم تو این مورد.

  • اصلا میتونم تصویر چیزی که میخوام یا هدفم رو تجسم کنم؟

اگر نمیتونی تصویر سازی کنی حتما باور محدودکننده ای نسبت بهش داری پس برو و تست مقاومت ذهنی رو انجام بده و میتونی از تمریناتش استفاده کنی.یا ازتکینک های پایین استفاده کن.

تکنیک هایی برای تقویت تصویر سازی

چند تا تکنیک ساده برای ساختن تصویر و تقویت در جهت هدف بهت میدم که راحت تر بتونی انجامش بدی.

  • تکنیک چی

به صورت مثال : چی میشد اگه با ماشین جدیدم میرفتم محل کارم.

چی میشد اگه درآمدم ۱۰ میلیون در ماه بود.(دقت کن که هدفت مشخص شده و بار احساسی مثبت هم همراهش باشه.)

  • تکنیک شمع

یه شمع رو جلوی خودت بزار به مدت زمان ۲ تا ۵ دقیقه روشن کن و خوب نگاهش کن.بعد شمع رو خاموش کن و تصویر شمع روشن رو توی ذهنت تجسم کن.هر چقدر بیشتر بهتر و نخواه که فشار بیاری به خودت کاملا راحت و باآرامش.اگه دیدی نمیتونی بزارش کنار و بعدا دوباره امتحان کن.این تمرینو یک هفته انجام بدی مهارتت بالا میره.

  • دیدن عکس ها یا فیلم های هدفی که داری افرادی که بهش رسیدن و در اون جایگاه قرار دارن و تجسم خودت در قالب فرد موفق.

تمرین ها و تکنیک های بسیار زیادی برای تصویرسازی وجود داره.اما هدف از این بحث آگاه شدن به این که تصویرسازی با خیال بافی متفاوت هست و اگر تفاوت این دوتا درک نشه ممکنه در برداشتن قدم هامون دچار اشتباه بشیم یا بعضی وقت ها پیش میاد از ادامه دادن اون مسیر پشیمون میشم و رها میکنیم.

حتما دیدگاه ها و سوالاتتون رو در رابطه با این مقاله از من بپرسید و با ثبت نظراتتون در مطالب سایت به من و تیم مجموعه حقیقت پنهان انرژی بدید.

اینستاگرام ما :Hiddenfact.ir