سابلیمینال : آیا آنها واقعاً کار می کنند؟

بازدید: 524 بازدید

پیام های فرعی یا سابلیمینال: آیا آنها واقعاً کار می کنند؟

این مقاله ترجمه شده از سایت نیکولندا هست

یک سوال خیلی خوب

به نظر می رسد همه نگران هستند که تبلیغ کنندگان می توانند رفتار خود را از طریق پیام های غیرقانونی کنترل کنند.

در این مطلب به سوالات پایین میپردازیم :

  • پیامهای زیر آستانه ای یا سابلیمینال چیست؟
  • برخی از انواع پیام های زیر آستانه ای چیست؟
  • مثالهای واقعی پیامهای زیر آستانه ای چیست؟
  • آیا پیام های زیرآستانه ای کار می کنند؟
  • پیام های فرعی چیست؟

هرکسی که تعریفی از اصطلاح “زیر آستانه” داشته باشد باید دور بریزد.

این تعریف به تفسیرهای مختلفی منجر شده است.

پیام های زیرساختی محرک هایی هستند که در زیر آستانه آگاهی ما قرار دارند.(درواقع وارد ناخودآگاه ما میشوند)

از آنجا که آنها پایین تر از سطح آستانه مطلق (ATL) قرار می گیرند، حتی اگر بخواهید پیام هارا پیدا کنید نمیتوانید این کار را کنید.

این مهم است بسیاری از افراد ، تأثیر ناعادلانه را با تأثیر ناخودآگاه اشتباه می گیرند.

اما آن دو مفهوم بسیار متفاوت هستند.

ناخودآگاه-vs-subliminal

یک محرک می تواند ناخودآگاه ما را تحت تأثیر قرار دهد بدون اینکه تحت تعقیب باشد.

اگر بتوانیم آن را ببینیم یا بشنویم – حتی اگر به طور آگاهانه متوجه آن نشویم – جنبه تبلیغاتی ندارد.

این فوق العاده جنایی محسوب می شود.

موسیقی درون فروشگاهی را در نظر بگیرید.

هنگامی که محققان در یک فروشگاه مشروب فروشی موسیقی پخش می کردند، نتیجه ای شگفت آور یافتند.

در روزهایی که موسیقی آلمانی پخش می شد ، شراب آلمانی شراب فرانسوی را فراتر می گذاشت.

با این وجود ، هنگام پخش موسیقی فرانسوی این وارونه اتفاق افتاد (North، Hargreaves، & McKendrick، ۱۹۹۹).

پیام های فرعی در مقابل نفوذ ناخودآگاه – مطالعه شراب

آیا مردم می دانستند که این موسیقی بر رفتار آنها تأثیر می گذارد؟

نه – آنها به طور ناخودآگاه تحت تأثیر قرار گرفتند.

آیا مردم موسیقی را شنیدند؟ در واقع ، آنها انجام دادند.

بنابراین ، موسیقی فوقالعاده بود ، نه فرعی.

وقتی صحبت از تأثیر ناخودآگاه می شود، شکی نیست که ما تحت تأثیر عوامل فراموشی قرار گرفته ایم (فیتزیمونز و همکاران ، ۲۰۰۱).

به مدارک بیشتری احتیاج دارید؟ توضیحات فیلم را در پشت “خواندن ذهن” من ببینید.

با این حال، عوامل فرعی یک حیوان متفاوت است. ما نمی توانیم آگاهانه پیام های زیرساختی را درک کنیم ، حتی اگر به دنبال آنها هستیم. نیازی به گفتن نیست ، در مورد نفوذ سابقانگیزی شک و تردید بسیار بیشتری وجود دارد.

پیشنهاد میشود مطلب”تله پاتی از دیدگاه علم چیست؟ ” را بخوانید

انواع پیام های فرعی
به طور کلی ، سه نوع پیام زیرمجاز وجود دارد:

۱. پیام های فرعی – نشانه های بصری که به سرعت چشمک می زنند (عموماً چند میلی ثانیه) که مردم آنها را درک نمی کنند.

۲. پیام های قابل اغماض – نشانه های صوتی با حجم کم که در منبع صوتی بلندتر مانند موسیقی درج شده اند.

۳. Backmasking – پیام صوتی است که به عقب ضبط می شود ، با این هدف که آن را به جلو پخش کنید تا پیام معکوس شده را مبدل کند.

صرف نظر از نوع ، پیام های زیرساختی اغلب نشانه های جنسی را شامل می شوند. دلیل؟ افراد ادعا می کنند که ارتباط محرک با رابطه جنسی می تواند جذابیت محتوای کلی را تقویت کند. من می دانم که یک ادعای عجیب و غریب است. اما آیا سزاوار آن است؟ خواندن را ادامه دهید …

پیشنهاد میشود مطلب”چطور قدرت بی نهایت ذهن را بکاریم؟ ” را بخوانید

نمونه هایی از زندگی واقعی پیام های زیر شبه

مردم ادعا می کنند که پیام های سابقگی در تبلیغات ، فیلم ها و موسیقی نشان داده شده است. این یک مفهوم جذاب است ، بدون شک. متأسفانه ، اکثر نمونه ها کاملاً تصادفی هستند. اگر به اندازه کافی سخت به نظر برسند ، مردم در هر چیزی معنی خواهند دید.

لازم به ذکر نیست ، بسیاری از نمونه های معروف اصلاً “زیرکی” نیستند.

نشانه ها فقط محرک های supraliminal هستند که در یک تصویر تصویری پنهان شده اند.

با این وجود ، در اینجا چند نمونه – سابلیمینال و فراموشی – معروفیت یافته است.

پیام های فرعی در تبلیغات

می توانید هرج و مرج تبلیغاتی تبلیغاتی را در مورد جیمز ویکاری مقصر بدانید. در دهه ۵۰ ، ویکاری ادعا کرد با فروش چشمک به “خوردن پاپ کورن” و “نوشیدن کک” در یک فیلم ، فروش امتیازات را در سالن سینما افزایش می دهد.

داستان کوتاه بلند: ادعای او فریبکاری بود.

با وجود اعتراف ویکاری ، این آسیب انجام شد. مردم می ترسیدند که کنترل ذهن امکان پذیر باشد ، و فریب تبلیغاتی به یک رپ بد داد.

از آن زمان ، مردم به دنبال تبلیغات مشکوک و حاوی پیام های زیرساختی بودند. در اینجا چند مثال آورده شده است که مورد توجه قرار گرفته اند:

پیام های فرعی در بیماری DISNEYتبلیغ کنندگان تنها افرادی نیستند که مورد انتقاد قرار می گیرند. سردبیران فیلم از دیزنی – بله ، دیزنی – به دلیل قرار دادن پیام های غیرقانونی در فیلم ها مورد انتقاد قرار گرفته اند. در اینجا چند نمونه هستند.آیا در این کلیپ ، علاءالدین به طرز مبهمی می گوید ، “نوجوانان خوب لباس خود را می پوشند:”[id youtube = 1QYYOuQGEp0]… یا این کلیپ کوتاه از پری دریایی کوچک چگونه است:[id youtube = InFLnzeQjWw]… و صحنه ستاره مشهور را از The Lion King فراموش نکنید:[id youtube = edtwq4P8jUM]

سابلیمینال در موسیقی
یک نمونه مشهور از پیام های سابقگی در موسیقی را می توان در Judas Priest یافت. در سال ۱۹۹۰ ، این گروه به ارسال پیام های عقب مانده از “انجام آن” در یک آهنگ متهم شد. و گفته می شود که این پیام ها باعث خودکشی دو نوجوان پسر شده است.

[id youtube = jmSKAnGxwds]

قاضی هیچ مدرکی پیدا نکرد و گروه از اتهامات پاک شد.

آیا پیام های سابلیمینال کار می کنند؟

اگر با پیشینه من آشنا هستید.

می دانید که من قبلاً به عنوان “خواننده ذهن” مرحله اجرا می کردم.

در برنامه خواندن ذهن من ادعا می کردم برای انجام برخی از کارهای روزمره از پیام های زیرمجاز استفاده می کنم.

اما حقیقت در اینجا است: من هیچ وقت از پیام های زیرساختی در نمایش خود استفاده نکردم. در واقع ، من (و هنوز هم هستم) در مورد نفوذ نشانه های زیرساخت خیلی تردید داشتم.

در برنامه های زنده من همیشه به من اعتراف می کردم که روالهای من مبتنی بر جادو و خواب دستی است نه روانشناسی. و روالهای من در رابطه با “پیامهای فرعی”؟ خوب ، آنها کاملاً مبتنی بر فریبکاری و ساده BS هستند.

اما مطمئناً قانع کننده به نظر می رسد:

[id youtube = mzwUMsrzfW8]

آیا این بدان معناست که پیام های فرعی کار نمی کنند؟ چند دهه پیش ، محققان موافقت می کردند که پیامهای زیرکارشناسی BS هستند. آنها در صورت وجود ، حمایت کمی از مؤثر بودن آنها پیدا کردند (Vokey & Read، ۱۹۸۵).

با این حال ، در دهه های اخیر ، چشم انداز کمی تغییر کرده است. تحقیقات نوظهور نشان داده است که پیامهای زیرمجاز می توانند بر افکار و رفتارهای ما تأثیر بگذارند (به یکی از اولین مطالعات قابل توجه مراجعه کنید به کانست ویلسون و زاجونک ، ۱۹۸۰).

به عنوان مثال ، تحقیقات جدید نشان داده است که پیامهای فرعی در تبلیغات می توانند بر رفتار خرید ما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال ، شرکت کنندگان در یک مطالعه به طور قابل توجهی بیشتر احتمال دارد که یک نوشیدنی یخ لیپتون را انتخاب کنند وقتی که با استفاده از “یخچال لیپتون” در ابتدا آمیخته شد (کرمانز ، استروبی و کلاوس ، ۲۰۰۶). خیلی باحال.

منبع سایت : https://www.nickkolenda.com

اشتراک طلایی حقیقت پنهان

[maxbutton id=”4″]