رژیم لاغری جنرال موتورز (GM) چیست و چه مزایایی دارد؟

بازدید: 356 بازدید

رژیم جنرال موتورز (GM) چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم جنرال موتورز (GM) برنامه‌ی غذایی است که وعده می‌دهد فرد می‌تواند با پیروی از آن در یک هفته تا ۶/۸ کیلوگرم از وزن خود کم کند.

این رژیم به شما اجازه می‌دهد هر روز غذاهای مختلف بخورید.

طرفداران رژیم جنرال موتورز مدعی‌ هستند این تکنیک می‌تواند بدن را به کاهش وزن وادارد و زودتر از سایر رژیم‌ها موجب چربی‌سوزی شود. اما آیا واقعا این رژیم غذایی مؤثر است؟ در این مطلب به بررسی رژیم جنرال موتورز، مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

حتما بخوانید:نکاتی درباره لاغری اصولی از دید پژوهشگرانرژیم لاغری با حذف شیرینی چه تاثیری بر سلامت بدن و تناسب اندام دارد؟عوارض قرص های لاغری چیست؟رژیم غذایی جنرال موتورز چیست؟

گویا این رژیم غذایی را در سال ۱۹۸۵ برای کارکنان شرکت جنرال موتورز طراحی کردند. می‌گویند این رژیم نتیجه‌ی آزمایشات و مطالعات گسترده‌ی وزارت کشاورزی و سازمان غذا و داروی ایالات متحده و مرکز تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز (Johns Hopkins Research Center) بوده است. به‌نظر می‌رسد این ادعاها بیشتر به باورهای عامه و کم‌ارزش می‌مانند. ریشه‌ی واقعی رژیم جنرال موتورز مشخص نیست.

برنامه‌ی این رژیم لاغری هفتگی است و در هر روز تنها می‌توانید غذاهایی خاص مصرف کنید. به‌عنوان مثال رژیم غذایی‌تان در روز دوم باید تنها به مصرف سبزیجات محدود شود. در حالی‌که در روز پنجم طبق دستورالعمل باید چند عدد گوجه‌فرنگی با پوست و مقدار زیادی گوشت بخورید. این رژیم غذایی باید بتواند نتایج زیر را به بار آورد:

تا ۶/۸کیلوگرم کاهش وزن در یک هفته؛رهایی از سموم و آلودگی‌های بدن؛بهبود گوارش؛افزایش توانایی چربی‌ سوزی بدن.

طرفداران این رژیم غذایی دلیل تأثیرگذاری آن را وجود غذاهای کم‌کالری این رژیم مانند میوه‌ها و سبزیجات می‌دانند. با مصرف این غذاها کالری دریافتی کاهش می‌یابد، به عبارت دیگر، کالری دریافتی‌ از کالری‌ مصرفی کمتر می‌شود.

پیشنهادی : سابلیمینال فایل صوتی برای لاغری.

مطابق این برنامه، بسیاری از غذاهای موجود در این رژیم غذایی، کالری منفی دارند، یعنی، کالری موردنیاز برای هضم آنها از کالری‌ای که در بدن تولید می‌کنند، بیشتر است.

بسیاری از غذاها در این رژیم محتوی مقدار زیادی آب هستند. به‌همین دلیل طرفداران این رژیم غذایی معتقدند این رژیم می‌تواند به چربی‌سوزی و دفع سموم بدن‌ کمک کند.

حامیان این رژیم لاغری غذایی توصیه می‌کنند اگر می‌خواهید به اهداف کاهش وزن درازمدت‌ خود برسید، این رژیم را در چند دوره با فاصله‌ی پنج تا هفت روز تکرار کنید.

رژیم جنرال موتورز (GM) چیست و چه مزایایی دارد؟

پیشنهاد میشود مطلب” پولدارها چیکار میکنند؟” را بخوانید.

آنچه در رژیم جنرال موتورز باید خورد

این رژیم شامل برنامه‌‌ای هفت روزه است و هر یک از این روزها قوانینی متفاوت دارند. مطابق این رژیم باید هر روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب بخورید تا آب بدن‌ در طول مدت رژیم تأمین شود. ورزش جزو الزامات این برنامه نیست و فرد برای انجام تمرینات ورزشی مختار است. البته این رژیم غذایی مخالف انجام تمرینات ورزشی در سه روز اول است. از سوی دیگر به افراد اجازه می‌دهد تا هر روز دو تا سه کاسه از «سوپ شگفت‌انگیز جنرال موتورز» بخورند. این سوپ با کلم، کرفس، گوجه‌فرنگی، پیاز و فلفل دلمه‌ای درست می‌شود.

در ادامه، دستورالعمل‌های خاص هریک از روزهای رژیم جنرال موتورز آمده است:

روزاول می‌توانید هر میوه‌ای به‌ جز موز بخورید.

پیشنهاد میشود مطلب” سابلیمینال جذب ثروت چگونه عمل میکند؟ ” را بخوانید.

در میزان مصرف میوه‌ هیچ محدودیتی وجود ندارد.

این رژیم لاغری افراد را ترغیب می‌کند با افزایش مصرف میوه‌های خانواده‌ی کدو (مانندهندوانه، خربزه و طالبی) به کاهش وزن سرعت ببخشند.روز دوم فقط می‌توانید ازسبزیجات خام و پخته استفاده کنید.در میزان مصرف سبزیجات در این روز هیچ محدودیتی وجود ندارد.

سیب‌زمینی را فقط می‌توانید در وعده‌ی صبحانه بخورید.روزسوم می‌توانید از انواع میوه‌ها و سبزیجات به‌ غیر از موز و سیب‌زمینی استفاده کنید.هیچ محدودیتی برای مصرف میوه‌ها و سبزیجات در این روز وجود ندارد.

روز چهارم تنها شیر و موز بخورید.می‌توانید شش موز بزرگ یا هشت موزمتوسط مصرف کنید.

سه لیوان شیر بخورید.ترجیحاشیربدون‌چربی باشد.
روز پنجم دو وعده‌ی ۲۸۴ گرمی از گوشت گوساله، مرغ یا ماهی مصرف کنید.علاوه بر گوشت می‌توانید شش گوجه‌فرنگی را با پوست بخورید.گیاهخواران می‌توانند به‌جای گوشت، از برنج سبوس‌دار (برنج قهوه‌ای) یا پنیر کوتاژ یا کاتیج استفاده کنند.میزان آب مصرفی‌ را در این روز دو لیوان افزایش دهید تا بدن‌ بتواند مقدار اضافی اسید اوریک را دفع کند. این ماده‌ی شیمیایی حاصل تجزیه‌‌ی پورین‌های موجود در گوشت است.

روز ششم فقط دو وعده‌ی ۲۸۴ گرمی از گوشت گوساله، مرغ یا ماهی مصرف کنید.وعده‌های غذایی این روز می‌تواند محتوی مقدار نامحدودی از سبزیجات بغیر ازسیب‌زمینی باشد.گیاهخواران می‌توانند بجای گوشت،ازبرنج سبوس‌دار (برنج قهوه‌ای) یا پنیرکوتاژاستفاده کنند.میزان آب مصرفی‌تان رادراین روز دولیوان افزایش دهیدتا بدن‌ بتواند مقدار اضافی اسیداوریک

پیشنهاد میشود مطلب”دعا یا طلسم(شرف الشمس)؟ خدا یا شیطان؟ ” را بخوانید.

اشتراک طلایی حقیقت پنهان

[maxbutton id=”4″]