دلایل بی حوصلگی

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

دلایل بی حوصلگی

سلام دوستان ، از تیم آموزش وبسایت حقیقت پنهان درخدمت شما هستم.

قرار هست تا به دلایل بی حوصلگی بپردازیم و اینکه چرا گاهی وقتا حوصله انجام هیچ کاری رو نداریم ، همچنین راه هایی که بتونیم از شر بی حوصلگی خلاص بشیم.

بی حوصلگی به چه معناست ؟

بی حولگی را میتوان عدم رضایت از یک فعالیت نامید و یا اینکه احساس پوچی ، ناامیدی و همچنین بی مصرف بودن داشته باشیم که میتواند منجر به خستگی شود.

همچنین زمان هایی که ما برای انجام یک هدف یا فعالیت خود کارهای خیلی زیادی باید انجام بدیم و ندونیم که از کجا باید شروع کنیم و یا دیگر از فعالیت های خود لذت نمی بریم.

تمامی این حالات باعث ایجاد احساس بی حوصلگی در ما میشود.

دلایل بی حوصلگی و کسالت و راه های درمان بی حوصلگی

علائم بی حوصلگی چه هستند؟

  1. خستگی
  2. بی حوصلگی
  3. احساس تهی بودن

وقتی بی حوصله میشوید امکان دارد که دیگر به آنچه در اطرافتان اتفاق می افتد توجهی نداشته باشید و احساس بی تفاوتی و عصبانیت داشته باشید.

چه عواملی باعث بی حوصلگی میشوند؟

افراد بی حوصلگی را به صورت متفاوت تجربه می کنند.

  • به اندازه کافی استراحت نکردن
  • تغزیه کم یا نامناسب
  • استفاده پایین از تحرکات ذهنی
  • عدم برنامه ریزی یا سازماندهی برنامه های روزانه
  • نداشتن امکانات تفریحی و تفریحات مختلف
  • برنامه و کارهای پیچیده و تودرتو
  • ترس از اشتباه کردن
  • انجام فعالیت های تکراری به صورت طولانی مدت

عقب انداختن کارها : در این حالت بی حوصله نیستید فقط برنامه ریزی مناسبی ندارید یا اصلا برنامه ریزی ندارید.

کاهش انرژی مفید : بی حوصلگی شبیه به خستگی نیست ، زمانی اتفاق می افتد که انرژی زیادی دارید اما کسل هستید زمانی این اتفاق می افتد که شما نمیتوانید خود را برای انجام کاری وادار کنید. راه حل این است که یک فعالیت مانند ورزش پیدا کنید تا انرژی شما را به حد زیادی کاهش دهد .

منحنی بی حوصلگی و تنبلی در انجام کار ها و فعالیت ها

بی حوصلگی

چه افرادی در معرض بی حوصلگی هستند؟

تمام افراد به طور معمول بی حوصلگی را تجربه کردند.

برخی از گروه های سنی ممکن است بی حوصلگی را بیشتر تجربه کنند.

نوجوانان معمولا بیشتر در معرض بی حوصلگی هستند ، البته نوجوانانی که برنامه ای برای کارهایشان ندارند.

چگونه بی حوصلگی را تشخیص دهیم؟

بی خوصلگی یک واکنش در طبیعت انسان هاست نسبت به برخی مواقع.

درحال حاظر هیچ آزمایشی برای تشخیص بی حوصلگی نیست و یا طراحی نشده است ، گمان میشود نوعی افسردگی سطحی باشد.

مطلب پیشنهادی : سابلیمینال افزایش اعتماد به نفس چیست؟

بی حوصلگی در بزرگسالان:

اگر بی حوصلگی در شما زیاد هست و جلوی انجام کارهای روزمره شما را گرفته است بهتر هست به یک پزشک مراجعه کنید .

اگر علایم زیر را دارید امکان دارد به افسردگی دچار شده باشید.

  • احساس جاماندگی
  • احساس ناراحت
  • طفره رفتن از فعالیت های تحرکی

بی حوصلگی در کودکان و نوجوانان:

بی خوصلگی و افسردگی در یک سری مواقع شبیه به یکدیگر هستند.

به یک فرد بی حوصله اگر وسیله سرگرم کننده یا یک سرگرمی پیشنهاد دهید ممکن است به راحتی درگیر شود ، در صورتی که اگر افسرده باشد از اون دوری کند.

بی حوصلگی و کسالت در هنگام کار و فعالیت های روزانه

بی حوصلگی و کسالت در هنگام کار

راه حل های درمان بی حوصلگی و کسالت

در ادامه حقیقت پنهان یک سری راه حل ساده با تاثیر بسیار بالا به شما پیشنهاد میدهد تا بدون پرداخت هزینه بتوانید بی حوصلگی خودتون رو درمان کنید.

در اجتماع باشید : به بیرون از خانه بروید و با دوستان و آشنایان خود دیدار کنید .

یه کاری انجام بدین : شروع به انجام یک کار کوچک کنید و چند دقیقه با خستگی خود مبارزه کنید.

کتاب بخوانید : شاید یک کتاب بتواند یک مجرک ذهنی بسیار خوب باشد تا چیز های جدیدی یاد بگیرید.

به تحقیق به موضوعات مورد علاقه بپردازید

مطلب پیشنهادی : فعال سازی چاکرا ها و نقش آنها در سلامتی بدن

برنامه ریزی کنید و وقت خودتون رو پر کنید : اگر زمانتان پر باشد خیلی بهتر از زمانی است که بیکار هستید ، زیرا زمان های بیکاری باعث ایجاد بی حوصلگی میشود.

به مدیتیشن بپردازید : میدتیشن باعث افزایش انرژی و نیروی کیهانی شما میشود و به راحتی میتواند کسالت و بی حوصلگی را درمان کند.

بهترین مدییشن ، مدیتشین فعال سازی چاکرا های بدن میباشد ، این مدیتشن شما را به کمال انسانیت و رساندن به نیروهای درونی هدایت میکند که یکی از عوامل اصلی برای از بین بردن حالات منفی مثل کسالت و بی حوصلگی است.

خود را بیکار نگذارید : اگر بی حوصله هستید و هیچ کاری هم برای انجام دادن ندارید و در خانه هستید میتوانید صنایع دستی درست کنید ، نقاشی بکشید و … این کار ها خیلی راحت میتواند کسالت و بی حوصلگی را از بین ببرد.

یه چیز جدید یاد بگیر : یک سرگرمی جدید پیدا کنید و خودتان را به اون عادت بدین ، این کار باعث میشه تا شما روحیه بگیرید و راه خوبی برای درمان بی حوصلگی است.

میتوانید کتاب بخوانید ، باور کنید کتاب خواندن اعتیاد دارد ، فقط کافی هست تا چند روز این کار را مداوم انجام دهید ، دیگر هیچ وقت بیکار نمیمانید که بخواهید کسل یا بی حوصله شوید.

میتوانید در هر حالتی کتاب بخوانید ، اگر خواندن کتاب برایتان دشوار است میتوانید کتاب صوتی گوش دهید و این یکی از بهترین راه های کتاب خوانی در حین فعالیت های روزانه و مسیر های رفت و برگشتی شما است.

هر روز ورزش کنید  : فعالیت روزانه و فعال نگه داشتن اندام و ماهیچه ها باعث فعال شدن ذهن و مغز شما میشود و به طرز خیلی عالی از بی حوصلگی شما جلوگیری میکند ، حتی یک پیاده روی ساده میتواند موثر واقع شود.

در واقع ورزش کردن به شما اعتماد به نفس هم میدهد که یکی از عوامل بسیار مهم در موفبت فردی به شمار میرود.

مطلب پیشنهادی : اعتماد به نفس و راه کارهای افزایش اعتماد به نفس

ورزش روزانه برای جلوگیری از کسالت و بی حوصلگی

ورزش روزانه

آب یاری و یا کاشت گیاه : کاشتن گیاه و یا آب یاری گیاهان در دسترس میتواند انرژی ذهنی و معنوی شما را بالا ببرد و اینگونه به طور مستقیم از طبیعت انرژی دریافت میکنید .

به خود وعده انجام کاری را بدهید و برای ان برنامه ریزی کنیدمیتوانید برای سفر یا یک پیکنیک برنامه ریزی کنید.

تمیز کاری و نظافت : یکی دیگر از کارهایی که میشود انجام داد مرتب کردن لباس ها و پرداختن به نظافت شخصی و خانه است که هم هزینه ای ندارد و هم هر زمان که نیاز باشد میتوانید انجام دهید.

غذا بپزید : درست کردن غذا خود یکی از فعالیت هایی هست که بی حوصلگی را از بین میبرد اگر اقا هستید و تاکنون غذا درست نکردید بهترین زمان هست تا با مواد غذایی ور بروید و برای خود سرگرمی ایجاد کنید ، خیلی راحت از کسالت رها میشوید.

به عکس ها گذشته نگاهی بی اندازید : دیدن عکس های گذشته باعث میشود تا شما میزان تغییرات را ببینید و ممکن است باعث خنده ، شادی و خوشحالی شما شود.

موزیک گوش کنید : اگر به طور معمول همیشه در سکوت و فضاهای آرام کار های خود را انجام میدهید بهتر است این دفعه  امتحان کنید و با یک موزیک این کار را انجام دهید .

قند خون خود را چک کنید : افت کردن قند خون باعث بی حوصلگی میشود ، قند خون خود را چک کنید و از غذاهای سالم و میوه ها استفاده کنید و سعی کنید به خود برای انجام یک سری از کار ها پاداش بدهید.

استفاده از مواد غذایی شیرینی که به شما احساس خوبی منتقل میکند میتواند خیلی موثر واقع شود ، اما سعی کنید زیاد پرخوری نکنید و به فکر سلامتی خود باشید.

ماجراجویی کنید : پرداختن به فعالیت های ماجراجویی حتی در خانه ذهن شما رو از بی حوصلگی دور نگه میدارد ، سوال بپرسید و برای پیدا کردن پاسخ هایش به افراد مختلف مراجعه کنید ، ممکن است برای یافتن پاسخ کتاب هم بخوانید و این عامل از بین بردن کسالت و بی حوصلگی است.

یک عمل انجام دهید  : از دانسته های خود استفاده کنید و به آن ها عمل کنید ، ایده های خود را اجرا کنید در این حالت اصلا اصلا و تاکید میکنم اصلا کسل و بی خوصله نمیشوید.

خود را با شرایط وقف دهید : اگر به هر دلیلی ایده شما اجرایی نشد ، این پایان کار نیست شما باید مسیر های جدیدی پیدا کنید و به فعالیت خود به سمت اهدافتان حرکت کنید .

امید واریم از این مطلب در رابطه با بی حوصلگی و راه حل هایی که برای اون ازائه دادیم لذت بده باشید و هیچوقت بی حوصله نباشید ، امیدوارم همیشه برای اهدافتون در حال حرکت و پیشرفت باشید.

حتما در نظرات خود را با ما در میان بگذارید ، همچنین با دنبال کردن ما در اینستاگرام حقیقت پنهان از مطالب جدید و پیشنهادات ویژه ما مطلع شوید

 

 

مطالعه بیشتر