آموزش آسان حرکات یوگا-بخش دوم

امتیاز 4.00 ( 1 رای )

آموزش آسان حرکات یوگا-بخش دوم

آموزش یوگا حقیقت پنهان

باسلام خدمت دوستان و همراهان همیشگی وب سایت حقیقت پنهان رامین جامی هستم از نویسندگان وب سایت حقیقت پنهان و با آموزش ساده حرکات یوگا-بخش دوم در خدمت شما هستم.

اگر بخش اول را مطالعه نکردید میتوانید بر روی “آموزش ساده حرکات یوگا – بخش اول” کلیک کنید و مطالعه کنید

حرکات یوگا برای آرامش و تمرکز بسیار مناسب هستند.این حرکات علاه بر تقویت عضلات و اصلاح ستون فقرات و اندام ها خواص درمانی زیادی دارند.اکثر افراد پس از شنیدن نام یوگا یاد حرکات سخت و عجیب و غریبی می افتند که هر کسی قادر به انجام آن ها نیست.

لازم هست تا دوباره نکات مربوط به یوگا رو بیان کنم

نکاتی که پیش از شروع یوگا باید بدانید:

  • پوشیدن لباس راحت به نحوی که مانع از انجام حرکات کششی نشود.
  • قرار گرفتن در محیطی که دمای آن مناسب باشد.همچنین کف زمین نباید خیلی سفت باشد
  • تمرینات را بلافاصله پس از خوردن غذا انجام ندهید
  • یوگا را زمانی انجام دهید که آرامش و تمرکز بیشتری دارید.بهترین زمان برای انجام یوگا هنگام طلوع و فروب آفتاب هست
  • مدت زمان هر حرکت می تواند بین یک دقیقه تا پنج دقیقه باشد و مدت انجام کل تمرینات می تواند بین ده دقیقه تا نیم ساعت باشد
  • دقت داشته باشید مهم این است که شما در آرامش چند حرکت یوگا را انجام بدهید بنابراین مدت زمان آن خیلی مهم نیست
  • پخش موسیقی آرامش بخش در محیط میتواند به آرامش و تمرکز شما کمک کند

خم شدن به جلو ایستاده:

در این مرحله باید نفس را به داخل ریه بکشید. خم شوید به طوری که بر طبق تصویر زیر دست ها به زمین برسند. اگر در هنگام خم شدن پشت زانوهایتان کشیده شد و احساس درد کردید میتوانید تا حدودی زانوهایتان را خم کنید اما موقعیت سرتان را تغییر ندهید. بگذارید سرتان به صورت آزاد و رو به پایین قرار بگیرد. با این کار جریان خون به خوبی در سر شما به گردش در می آید.

آموزش یوگا

آموزش یوگا

آموزش یوگا

آموزش یوگا

 

 

 

 

 

 

 

حرکات خم به جلو  انعطاف پذیری در ستون فقرات را بهبود می بخشد پاها را نیرومند ساخته، گوارش را بهتر کرده و به چرخش خون در سر کمک می کند.به این نکته توجه کنید که این حرکت برای کسانی که مشکل ستون فقرات دارند توصیه نمی شود.

محل تاثیر حرکت:

قسمت فوقانی کمر

موارد درمانی:

پوکی استخوان

فواید:

  •  آرامش دادن به ذهن و کمک به آرام نمودن بدن،
  •  از بین بردن استرس
  •  تحریک کلیه‌ها و کبد
  •  کشش در عضلات ران
  • نیرومند ساختن ران
  •  بهبود هضم غذا
  •  کمک به از بین بردن علائم یائسگی
  • کمک به از بین بردن سردرد و بی‌خوابی

 

موارد منع:

از انجام این حرکت در صورت صدمه دیدگی گردن و یا قسمت تحتانی کمر خودداری نمایید.

حرکت پا بصورت خوابیده:

این حرکت ، ماهیچه های پا را هدف قرار می دهد و آنها را سفت و نیرومند می سازد.

حرکت پا بصورت خوابیده و تاثیر آن بر ماهیچه های پا:

این حرکت ، جزء حرکاتی است که ماهیچه های پا را هدف قرار داده است وقتی بصورت مرتب و صحیح انجام شود، ماهیچه های پا را سفت و نیرومند می سازد. در اینجا با حرکات خوابیده آشنا می شویم و می آموزیم که این حرکات چه فوایدی برای ما در بر دارد.

به آرامی به پشت دراز بکشید و سرتان را روی یک بالش قرار دهید. یکی از زانو‌هایتان را بغل کنید و به سمت قفسه سینه خود بکشید، بهتر است از ساق پایتان بگیرید تا بتوانید بیشتر زانو را به سمت خود بکشید. این حرکت باعث کشش در پای دراز شده میشود و عضلات پشت را رها میکند.

 

آموزش یوگا

بار دیگر این حرکت را با آن یکی پا تکرار کنید.

و حالا هر دو زانو را به سمت قفسه سینه خود بکشید و همزمان با دم و بازدم، به آرامی بر روی پشت‌تان به چپ و راست حرکت کنید. حال، پاها را رها کنید و اجازه دهید تمام پشتتان به آرامی روی تخت قرار گیرد.

حرکت پل:

حرکت پل نیز مانند خیلی از حرکات دیگر یوگا ستون فقرات را قوی می کند.

این حرکت ستون فقرات را قوی می سازد. در این قسمت با چگونگی انجام حرکت پل آشنا می شویم. توجه داشته باشید که این حرکت را نباید افرادی که کمر درد جدی و یا صدمه دیدگی زانو دارند انجام دهند.

۱. روی زمین یا زیر انداز دراز بکشید. زانوها را خم کنید و کف پاها کنار هم ، دستها کنار بدن و کف آنها روی زمین باشد.

۲. باسن خود را بالا بکشید.پاها و کف دستها روی زمین باشند.

۳. در همان حالت بمانید و بعد از احساس خستگی کمی استراحت کنید.

 

آموزش یوگا

آموزش یوگا

آموزش یوگا

آموزش یوگا

موارد درمانی:

استرس

فواید:

  •  کشش در ناحیه قفسه سینه، گردن و ستون فقرات
  •  آرامش دادن به ذهن و کم کردن استرس و افسردگیهای خفیف
  •  تحریک ارگانهای شکمی،‌ششها و تیرویید
  •  شاداب کردن پاهای خسته
  •  بهبود عمل هضم
  •  کمک به از بین بردن علائم یائسگی
  •  از بین بردن ناراحتیهای دوران قاعدگی
  •  کاهش اضطراب،‌خستگی، کمردرد، سردرد و بی‌خوابی
  •  درمانی برای آسم، فشارخون بالا، پوکی استخوان و ورم سینوسها

موارد منع:

در صورت صدمه دیدن گردن: در این صورت از انجام این حرکت خودداری نمایید مگر اینکه در کلاس و زیر نظر مربی مجرب

حرکت درخت:

حرکت درخت در یوگا , باعث نیرومندی زانو ها و عضلات کمر میشود.

این حرکت رانها ، زانوها و عضلات کمر را نیرومند می سازد ، انعطاف پذیری کشاله ران را افزایش میدهد و  انجام این حرکت تمرکز و توازن را تقویت می کند.این حرکت برای افرادی که سیاتیک دارند و همچنین کف پای آنها صاف می باشد مفید است.

۱. در وضعیت تاداسانا(کوه) می ایستیم.(در تصویر زیر می توانید حالت کوه یا تاداسانا را مشاهده کنید)

آموزش یوگا

حالت کوه

۲. همراه با بازدم ، پای چپ خود را بلند کرده و کف پا را در کشاله ران می گذاریم بصورتی که انگشتان پا به سمت پایین باشد.

آموزش یوگا

آموزش یوگا

۳. همراه با دم، بازوها را به طرفین باز می کنیم . در این حالت باید کف دستان به سمت زمین باشد.

آموزش یوگا

آموزش یوگا

۴. همراه با بازدم،کف دستهایمان را بر روی هم می گذاریم.

۵. بازوها را همزمان بالا آورده و برای حفظ توازن سعی کنید به یک نقطه روبروی خود خیره شوید و از شکم نفس بکشید.

آموزش یوگا

آموزش یوگا

در ابتدا ممکن است برای انجام این حرکت و حفظ توازن نیاز باشد که به دیوار تکیه دهید.کسانیکه از سردرد ، بی خوابی و فشار خون بالا یا پایین رنج می برند باید برای انجام این حرکت بیشتر احتیاط کنند.

آموزش یوگا

آموزش یوگا

محل تاثیر حرکت:

• رانها

موارد درمانی:

• سیاتیک

فواید:

• نیرو بخشیدن به رانها، قوزک پا و ستون فقرات
• کشش در کشاله ران ، داخل رانها، قفسه سینه و شانه ها
• تقویت تعادل
•  از بین بردن سیاتیک و کاهش صاف بودن کف پا

موارد منع:

• سردرد
• بی خوابی
• پایین بودن فشارخون
• فشار خون بالا:دستها را نباید بالا ببرند.

حرکات یوگا بسیار زیاد و متنوع هستن و تا جایی که تونستم سعی کردم حرکات راحت و آسون رو برای شما دوستان پیدا کنم و ساده توضیح بدم امیدوارم که خوشتون اومده باشه و استفاده مفیدی بشه از این مطالب.

علاوه بر همگی این ها یوگا برای متعادل شدن و چرخش انرژی در چاکراها نیز مفید می باشد.

اگر نمیدونید چاکرا چیه و باهاش آشنایی ندارید میتونید از قسمت جست و جوی سایت کلمه چاکرا رو تایپ کنید

خدافظی

از شما میخوام که برای حمایت از حقیقت پنهان نظرات و سوالات خودتون رو در پایین این مطلب برامون بزارید و این مطلب رو برای دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارید تا ما به هدف خودمون که شناخت قدرت ذهن انسان برای همه انسان هاست یک قدم به کمک شما نزدیک تر بشیم.

اشتراک طلایی حقیقت پنهان

خدمات ویژه حقیقت پنهان :

  • دسترسی به تمامی سابلیمینال های تخصصی حقیقت پنهان
  • دسترسی به تمامی بیوکینزی های حرفه ای حقیقت پنهان
  • تست اختصاصی میزان مقاومت ذهنی طراحی شده توسط حقیقت پنهان
  • پادکست ها و فایل های صوتی آموزشی در زمینه ذهن ، ارتعاش و برنامه ریزی ناخودآگاه
  • مشاوره اختصاصی کاربران ویژه
  • آموزش های حرفه برنامه ریزی ناخودآگاه مانند تمرین آلفا ، شکرگزاری ، کاغذ و قلم و …
  • کتاب های صوتی مربوط به ناخودآگاه ، ذهن ، باورها و موفقیت
  • فعال شدن کردن بخش VIP در اپلیکیشن اختصاصی حقیقت پنهان
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته (۲۴/۷)
  • مقالات و مطالب علمی جدید و بروز در زمینه ناخودآگاه و ذهن

تهیه اشتراک طلایی

مشاهده تمامی سابلیمینال ها

.